Sposób parzenia na każdej saszetce z herbatą

Na każdej saszetce z herbatą umieszczona została instrukcja parzenia. O czym informują ikonki?
Klepsydra. Informuje jak długo herbata powinna być parzona.

Czas parzenia herbaty uzależniony jest od jej składu i rodzaju. I tak - najkrócej parzymy herbaty zielone, a najdłużej napary owocowe i ziołowe. W zależności od rodzaju herbaty – te bardziej rozdrobnione parzymy krócej, a o dużych listkach i większych składnikach dłużej. Wpływ będzie miała także twardość wody, która będzie wydłużać czas parzenia. Długość parzenia będzie miała wpływ nie tylko na intensywność naparu, ale także w zależności od rodzaju herbaty – na inne czynniki. Na przykład parząc zieloną herbatę krócej - otrzymujemy napar bardziej orzeźwiający i pobudzający (teina nie wiąże się z garbnikami), a dłużej - napar o działaniu relaksującym.

Termometr. Informuje w jakiej temperaturze herbata powinna być parzona.

W zależności od rodzaju herbaty powinna ona być parzona w odpowiedniej temperaturze. Herbaty zielone, mate i białe parzymy w temperaturze niższej (60°-80°), a herbaty czarne, puerh, rooibos, mieszanki owocowe i ziołowe w temperaturze wyższej (90°-100°). Właściwa temperatura parzenia będzie miała wpływ na wydobycie najlepszych właściwości smakowych i aromatu, charakterystycznych dla każdego rodzaju herbaty.

Filiżanka z łyżeczką. Informuje jaka ilość suszu jest potrzebna do zaparzenia naparu.

Do przyrządzenia odpowiedniego naparu potrzebna jest odpowiednia ilość suszu. Dla większości rodzajów herbat wystarczająca ilość to jedna łyżeczka na małą filiżankę (170ml). Większa ilość suszu potrzebna będzie do zaparzenia Yerba Mate (nawet do 6 łyżeczek).

Strzałka powrotu. Informuje ile razy można powtarzać parzenie tej samej herbaty (suszu).

W zależności od rodzaju herbaty ten sam susz możemy parzyć jednokrotnie lub wielokrotnie. Jednokrotnie parzymy mieszanki owocowe, a najwięcej razy możemy parzyć Mate. Każde kolejne parzenie da nam inny, wyjątkowy napar. Różnica nie tylko polegać będzie na intensywności naparu, ale jego właściwościach. Tak jak na przykładzie herbaty zielonej, kiedy parząc herbatę pierwszy raz – otrzymujemy napar orzeźwiający i pobudzający, a parząc drugi raz – bardziej relaksujący.

Sposób parzenia